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STO | Kein Star Trek Online Manusskript

Veröffentlicht von: Gryphus am 19. 2008 um 07:12 Uhr

Es ist wohl offensichtlich, dass keine weiteren Informationen zu dem angekündigten Star Trek Online Manusskript veröffentlich wurden. Grund dafür ist, dass sich die Lizenzkäufer über dritte bei startrek-games.com gemeldet haben und es nicht erlaubten, dass Informationen bekannt gegeben werden. Dabei ist einem findigen Forenbesucher aufgefallen, dass der Absender der Email mit der Anschrift der Anwaltskanzlei auf der Webseite von Cryptic Studio übereinstimmt. So ist davon auszugehen, dass Cryptic Studio der Käufer ist oder ist es doch nur ein weiteres Gerücht? Denn offiziell wurde noch nichts bekannt gegeben.

    Recently, certain key assets associated with the Star Trek Online game have been transferred to a new game developer. Our firm represents that new game developer in its legal matters.

    We understand from various website postings that are attributed to you that you may be in possession of certain documentation relating to the Star Trek Online game that contains intellectual property, the rights to which belong to our client and its licensors. We understand that you may have been considering posting these on the web, but that you refrained from doing so to give the rightful owner of such material an opportunity to object.

    You will be happy to learn that the game is not "dead" but is in active development with a new developer.

    Putting aside any issues that may arise from the manner in which you obtained this documentation, our client has asked us to convey that it shares your enthusiasm for the game and looks forward to making a public announcement regarding the game in the future, but that it is not yet ready to make a public announcement at this time. Our client respectfully requests that you refrain from posting any materials containing intellectual property that you do not own, including but not limited to any artwork, storylines, character progressions or game design specifications.

    I apologize for transmitting this message in this manner, but we could not find an email address for you. Please feel free to provide me with an email address if you would prefer to use email for future correspondence, if any.

    Our client respectfully reserves its full rights in the event that you choose to post infringing materials.

    Sincerely,


    Morrison & Foerster LLP
    755 Page Mill Road
    Palo Alto, California 94304-1018

    Email:
    Web: www.mofo.com


Link: Hier gehts zum original Beitrag mit der Email

 
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Perpetual | Warum Star Trek Online eingestellt wurde

Veröffentlicht von: Gryphus am 15. 2008 um 10:17 Uhr

Seit der Schließung von Perpetual und P2 Entertainment im Januar diesen Jahres gab es viele Gerüchte, warum nun die Entwicklung von Star Trek Online eingestellt wurde. Die Kollegen von hailingfrequency.co.uk haben jetzt einen kleinen Artikel heraus gebracht, um die Hintergründe näher zu beleuchten. Dabei greifen sie laut eigenen Angaben auf interne und externe Informationsquellen rund um STO zurück.

Laut Artikel wurde Star Trek Online eingestelt und P2 Entertainment geschlossen, weil der Publisher NCSoft abgesprungen ist. Die Entwicklung soll mittlerweile so weit fortgeschritten sein, dass bereits der erste interne Betatest statt gefunden haben könnte (vom jetztigen Zeitpunkt aus betrachtet). Der Verlust des Publishers hat die Sponsoren ungeduldig gemacht und P2 dazu veranlasst innerhalb von 7 Tagen einen neuen zu finden. Dies ist dem Unternehmen letzten Endes nicht gelungen und verlor dadurch die Geldgeber.

    Accusations of money swindling and fraud have been common place, with some people claiming that P2 never even produced more than basic renders and screenshots.

    Hailing Frequency has been working very hard to investigate these claims, and we are happy to say that we have been unable to uncover the true chain of events that led to the closure of Star Trek Online.

    Until a week before closure, development on Star Trek Online was progressing extremely well, and according to our sources both inside and outside of the former development team, the game was within two months of a closed beta in December 2007.

    P2 Entertainment had, for a long time, had a signed publisher for Star Trek Online. Until now, this publisher has been unknown to the community; however we are now able to reveal that it was South Korea based NCSoft.

    NCSoft have, as of late, been restructuring the internal workings of their company and have been refocusing allot of their efforts. Star Trek Online was not the only title to be hit by this restructuring - Several other NCSoft titles including Spacetime`s Blackstar MMO project have been casualties of this restructure.

    After loosing their publisher, P2 Entertainments investors understandably got cold feet about the future of the project, and instead of allowing a decent amount of time for P2 to seek out a new publisher - they allowed P2 Entertainment a mere seven days to find a new publisher.


Link: Hier gehts zum vollständigen Artikel

 
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STO | Original Star Trek Online Manuskript verfügbar

Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2008 um 19:33 Uhr

Wer hat es sich nicht gefragt? Wie würde Star Trek Online wohl aussehen, wenn Perpetual Entertainment das Projekt zu Ende gebracht hätte? Diese Frage und andere werden nun von den Kollegen auf startrek-games.com beantwortet. Denn hier wird nun Stück für Stück das Manuskript für das SciFi MMORPG für jeden zugänglich veröffentlicht. Das Script umfasst insgesamt 60 Seiten und wird jeden Mittwoch ein bischen mehr aufgedeckt werden.



    A special welcome to our newest Star Trek Online fans to Star Trek Games, a site that has been online for nearly 10 years covering the world of games and Star Trek. Do we have a treat in store for you today!

    Did you know that StarTrek-Games.com was the site that broke the news regarding the announcement of an MMO that was set in the Star Trek universe? Did you know that over the life of the game, its announcement, long pre-/production, and eventual cancellation, that StarTrek-Games.com has posted more news and information about the game then any other site on the net!?! Did you know that early on we were brought on as a consultant for the project?

    We´ll now that the project is ´dead´ and the company that was developing it has cosed its doors, we felt it was time to share a some of that inside knowledge we were privy to with the community.

    The picture above is a photograph that I took of the 60 page document that outlines many aspect of the games early design. Information sent only to StarTrek-Games.com for review and consultation.

    Starting today with this announcement and on each proceeding Wednesday we will publish a portion of the book for all to see. You´ll have the first inside look at the games design, storyline, character progression and more. Every Wednesday until the entire book is published. Prepare to be amazed (or maybe aghast) at what you learn. You´ll find out why Mad Doc Software, in creating Star Trek Legacy (a game I served as a developer on), actually butted heads with Perpetual regarding the MMO. Loads of never before revealed information awaits


Link: Hier gehts zur Ankündigung auf startrek-games.com

 
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STO | Gerüchte um Cryptic Studios vorerst verflüchtigt

Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2008 um 07:39 Uhr

Nachdem Perpetual die Lizenz von Star Trek Online an eine ungenannte Spieleschmiede verkauft hat, gab es eine Weile das Gerücht bzw. die Vermutung, dass Cryptic Studios der Käufer war. Dieses Gerücht kam zustande, da das Studio aktuell an einem nicht genannten SciFi Titel gearbeitet hat, welches nun aber unter dem Namen "Champions Online" angekündigt wurde.

Es bleibt nichts außer das Warten auf die Ankündigung, wer nun Star Trek Online heraus bringen wird. Was Cryptic unter "a secret sci-fi project" versteht wissen wir nun, aber dennoch kann davon ausgegangen werden, dass sie die Lizenz für STO haben.

 
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STO | Werdet ihr Star Trek Online weiter verfolgen?

Veröffentlicht von: Gryphus am 19. 2008 um 00:11 Uhr

Da es, wie jeder weiß um Star Trek Online nun vorerst geschehen ist, fragen wir uns natürlich was wird nun aus dem Spiel? Wir werden für unseren Teil die Geschehnisse nicht aus den Augen lassen und alles aufschnappen soweit wie es geht. Aber wie steht es um euch? diese Frage haben wir zum Anlass genommen, um eine neue Umfrage zu starten, in der wir von euch wissen wollen, was ihr nun tun werdet. Die Umfrage findet ihr auf der rechten Seite in der Navigation.

Was nun?

  • STO weiter verfolgen.
  • Alternativen suchen.
  • Kein Interesse mehr.
  • Abwarten...
  • Wäre eh nix geworden!

Fehlt etwas, dann besucht uns doch im Forum und schreibt uns dort eure Meinung.

 
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Perpetual | Kohnke und Perpetual haben sich geeinigt

Veröffentlicht von: Gryphus am 09. 2008 um 01:51 Uhr

Wie Shacknews.com berichtet hat, hat sich der Streit zwischen Kohnke und Perpetual nun außergerichtlich geklärt. Bei diesem Streit ging es darum, dass bei Fertigstellung der Spiels Gods & Heros eine finanzielle Summe fällig geworden wäre, aber das Spiel nie fertig gestellt wurde. Leider bleibt nach wie vor ungeklärt, wer der Käufer der Lizenz für Star Trek Online ist, da durch dessen Verkauf offensichtlich die Lage von Perpetual / P2 gebessert hat.

Link: Zur Meldung auf shacknews.com

 
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STO | Offizielle Webseiten geschlossen

Veröffentlicht von: Gryphus am 26. 2008 um 10:04 Uhr

Noch als kleine Kurzinfo für euch, nachdem das vorerst letzte Stündlein für Star Trek Online geschlagen hat, wurden auch die offiziellen Webseiten geschlossen.

http://www.perpetual.com/
http://www.startrekonline.com/

 
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Perpetual | P2 Entwicklungsteam entlassen

Veröffentlicht von: Gryphus am 26. 2008 um 09:54 Uhr

Es war nur noch eine Frae der Zeit, bis das eintritt. Es wurde nun bestätigt, dass P2 seine Entwickler und den Rest des Teams entlassen hat. Die Bestätigung dieser Information soll aus firmeninternen Quellen stammen, eine offizielle Stellungnahme fehlt bis jetzt noch.

Quelle: Zur Quelle

 
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STO | Neuer Lizenznehmer für Star Trek Online

Veröffentlicht von: Gryphus am 18. 2008 um 20:22 Uhr

Nach weiteren Gerüchten und Gesprächen mit Cryptic Studios steht der Bereich "Bay Area" als zukünftige Entwicklungsstätte. Welches Unternehmen nun letztendlich Star Trek Online übernehmen wird, bleibt offen. Es steht nach einem Statement vom Chef-Interfacedesigner von P2 nun aber fest, dass kein Quellcode an das neue Zuhause übergeben wird. Das bedeutet, dass das neue Entwickler Studio von fast ganz vorne beginnen muss.

    the team of engineers and artists was truly phenomenal. it´s really tragic that some of that hard work will never see the light of day. there´s no doubt in my mind that we could have shipped a really fun, cutting edge ST:O if we had been given the proper time and resources. I think it´s safe to say that we were all grossly misled about our ability to exist "perpetually".

    say what you will about perpetual as a company, but the guys "in the trenches", making ST:O, were some incredibly talented guys. none of you got to see the cool stuff that we had been holding onto -- we had some really beautiful things forming up and it´s such a shame to lose all of that.

    as a star trek fan, i´m sad, but it´s way more upsetting to see so many people´s lives thrown into chaos. a lot of those people have families and have to consider relocating now.

    and, based on what very little i know about the potential for ST:O to be developed by another game company *cough*, ahem, well, let´s just say... I´ll probably be too busy playing the next triple-A MMO from Bioware, Blizzard, or whoever. i personally believe the thing that will make a star trek mmo cool are the fans who play the game. if they give people enough room to "play" in the star trek universe, and not totally ignore the franchise history, maybe it will be cool.


Ebenfalls spricht er die Zukunft der gesamten Mitarbeiter von Perpetual an, die leider ungewiss ist. Viele werden wohl in eine andere Stadt ziehen müssen, um in diesem Sektor weiter tätig bleiben zu können.

Link: Entwickler Studios in der Bay Area
Link: Zum Beitrag des Designers

 
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STO | Das Aus für Star Trek Online?

Veröffentlicht von: Gryphus am 18. 2008 um 20:13 Uhr

Nachdem Perpetual Entertainment die Lizenz geschickt an das Tochterunternehmen P2 übertragen hat, gab es viele Gerüchte darum, wie es nun weiter gehen wird. Ein Gerücht war eben auch, dass Star Trek Online sein zeitliches segnen wird. Nun ist es offiziell, P2 hat die Arbeiten an Star Trek Online eingestellt. Allerdings bedeutet das noch nicht das endgültige Aus für das Zukunfts MMO. Die Lizenz wurde an ein anderes Unternehmen übertragen, welches bis her noch nicht genannt wurde. Eines ist jetzt aber schon sicher, alle Fans müssen sich erheblich länger auf das Spiel gedulden.

Link: Zur Meldung auf WarCry

 
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Interview | Warum Gods & Heroes vorzeitig beendet wurde

Veröffentlicht von: Gryphus am 27. 2007 um 00:06 Uhr

In einem Interview auf Tentonhammer wird Perpetual Entertainment ins Fadenkreuz gestellt. So soll der Grund für die Einstellung von Gods & Heroes nicht wie angegeben die unerreichbaren Ziele sein, sondern die bei Vollendung des Spiels zu bezahlenden Summen von bis zu 280.000 US Dollar an Kohnke Communications, Inc..

    December 11, 2007 - Details surrounding Perpetual Entertainment´s dealings subsequent to the cancellation of Gods & Heroes are coming to light as Ten Ton Hammer uncovered court documents of a new complaint just submitted to California´s Superior Court last week. The allegation: the San Francisco-based developer fraudulently transferred valuable assets (like the Star Trek Online license) to an insider-owned corporation at a loss, leaving those with a financial stake in the now-defunct MMORPG Gods & Heroes: Rome Rising without hope of payment save legal recourse.

    According to documents received last Friday in California´s Superior Court for the County of San Francisco, public relations firm Kohnke Communications, Inc. – best known for promoting the efforts of numerous MMORPG developers like EA Mythic, Red 5, Turbine, and NetDevil – is suing Perpetual Entertainment, Inc. for breach of contract, fraudulent transfer, fraud, and various other charges for damages between $80,000 and $290,000, perhaps much more in terms of punitive or exemplary damages.

    The complaints stem from allegations that Perpetual sold valuable assets like the Star Trek Online (STO) license to P2 Entertainment, Inc., a thinly veiled yet separate corporate entity, before executing the Perpetual ABC or "Assignment for the Benefit of Creditors" (a liquidation mechanism allowed by states like California as a less expensive alternative to the extensive litigation surrounding bankruptcy). The case could have drastic implications for future of the pre-alpha Star Trek Online title.


Link: Zum Interview

 
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Interview | Daron im Interview mit WarCry

Veröffentlicht von: Gryphus am 26. 2007 um 23:53 Uhr

Neben einem neuen Screenshot im Interview auf WarCry, welches eine Bodenszene darstellt, geht Daron auf die aktuellen Umstellunegn im Spiel ein und wohin es sich entwickeln wird.



    WarCry: This week you´ve released your first space image and now your first land image since you decided to move away from a photorealistic image and towards a stylized one. Can you talk about both images and why you think the decision you made is the correct one?

    Daron Stinnett: We love the caricatures of the races in Star Trek and we had a strong desire to make sure that each race was as visually distinctive as they are on an emotional level. However that presented a game design challenge given that on TV, all those great races are just human actors with prosthetics and makeup to differentiate them; an approach does not translate well to the game world where subtle differences among players and NPCs would not be legible at typical view distances during gameplay.

    So we gave ourselves the goal of creating very unique silhouettes for each race that better represented the character of each race. From there, we decided to keep going and wrap our stylized characters in a stylized world. We had the artistic talent to pull it off and it felt right to use the strengths of our medium to take the look of Star Trek in a new direction while staying true to it´s core values. Of course, we had to get the approval of CBS, and we were certainly nervous that they would want to stick with the safer route of recreating what had been done before. But they got it immediately; saying "Yup, that´s what we would have done with the look if we would have had the budget to do so in the TV series and films".

    We´re really proud to have the opportunity to evolve the look of Star Trek and it is because of our freedom and drive to do so that we´ve continued to attract the best talent in the industry. There have been a lot of Star Trek games in the past that have gone with the photo-real approach, and we came to the conclusion that it was time to try something new and haven´t looked back.


Link: Hier gehts zum Interview

 
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Perpetual | Stinnett zu den Gerüchten

Veröffentlicht von: Gryphus am 08. 2007 um 15:01 Uhr

Um die Gerüchte nicht wortlos im Raum bzw. in den Weiten des Internets umherschwieren zu lassen, hat sich Daron Stinnett zu Wort gemeldet. Er bekräftigt, dass die Entwicklung an Star Trek Online auf alle Fälle weiterhin läuft. Als zusätzliche Information wird genannt, dass Perpetual auf der Suche nach einem Sponsor ist. Allerdings wird nicht direkt darauf eingegangen, dass Perpetual und die Lizenz für das MMO Star Trek Online zum Verkauf bzw. nicht zum Verkauf stehen. Was uns die Zukunft bringt, wird uns auch nur diese zeigen.

    You guys are very charitable - thanks for the support. And I mean that. There are some really nasty and incorrect rumors circulating right now and while the support is obviously not unanimous, I was expecting much more piling-on in this thread than is the case.

    I personally think that MMOs need to be a better deal. Paying $200/year is a good deal for some but I don´t think that is sustainable for the category and certainly rules out a lot of people who don´t have the time to get enough value out of that expense. So we are discussing this issue internally. Unfortunately that discussion leaked and the characterization is incorrect. It´s also unfortunate that we have not yet come to conclusion internally so it is hard to present the real story since we are in the process of figuring it out.

    But I do want to reassure everyone that STO is still going, it is still a triple-A game, and we are thinking hard about how to make our efforts even more appealing with a lower barrier to entry than is the norm.


Link: Hier gehts zum original Beitrag

 
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Perpetual | Star Trek Online am Ende? Oder neuer Wind?

Veröffentlicht von: Gryphus am 27. 2007 um 21:26 Uhr

Standen hinter dem Stopp des Onlinespiels Gods & Heroes doch andere Gründe als offiziell bekannt gegeben wurden? Dies lässt eine aktuelle Newsmeldung des Portals Shacknews vermuten. So haben sie aus anonymen Quellen in Erfahrung bringen können, dass Star Trek Online bald schon unter einem anderem Entwicklungsstudio veröffentlicht werden soll. Offenbar soll Perpetual eine Zwangsauflösung wiederfahren und die 9 Millionen US Dollar Investment als Verlust des koreanische Entwickler Studios Gravity Co., Ltd. abgeschrieben worden sein. Aus gleicher Quelle wurde bekannt gegeben, dass sich auch das Geschäftsmodell möglicher weise ändert. So soll es keine monatliche Abogebühr geben, sondern ingame Items sollen gegen reales Geld verkauft werden. Wer allerdings der neue Käufer ist, das wurde bisher geheim gehalten.

Wir werden für euch natürlich dran bleiben und neue Informationen so schnell wie möglich hier bereit stellen.

Link: Offizielle Meldung

 
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STO | DevLog 4.0

Veröffentlicht von: Gryphus am 27. 2007 um 21:11 Uhr

Perpetual Entertainment hat ein weiteres mal zur Schreibfeder gegriffen und ein neues DevLog heraus gebracht. In diesem werden die Mitarbeiter befragt, natürlich zum Thema Star Trek. Dabei wird von den schönsten Frauen bis zu den besten Erinnerungen an Star Trek gesprochen.

    What is your fondest memory of Star Trek?

    A pair of dominant themes emerged in response to this question:

    "My best friends in college got together every Sunday night to watch the Next Generation - every Sunday. We would pack the house with like 20 people. It was a ritual and a celebration. Silence during the show was mandatory and we would talk about the episode for like another hour after it was over."

    "During college I checked out all of season 7 of TNG from our school´s media library one weekend when I didn´t have cable set up yet. The librarian gave me a funny look and asked if I knew that they were due back in 3 days."

    "Watching re-runs of TNG for hours on SpikeTV while programming and doing physics homework in college."

    "Staying up every night to watch TOS at midnight freshman year in college, and THEN starting homework."



Link: Hier gehts zum kompletten DevLog 4.0 Eintrag

 
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Netzwerk | Geburtstags Gewinnspiel

Veröffentlicht von: Gryphus am 08. 2007 um 07:47 Uhr

Höret her ihr Leut,

es gibt was zu Gewinnen. Unsere Netzwerkseite zu EverQuest 2 feiert das 5 Jährige Bestehen und aus diesem Anlass vergeben wir gegen eine kleine Gegenleistung in Form von einer Geschichte ein mal die neue Erweiterung Rise of Kunark (inkl. Basisspiel), ein mal eine 30 Tage Game Time Card und für Nostalgiker eine Charakter Creation CD.



Zusätzlich gibt es auch was zu lesen. Wir haben unseren zweiten Newsletter veröffentlicht. Dieser Umfasst meist direkte Neuigkeiten rund um das Molgam Netzwerk.

Auf gehts zum Gewinnspiel: klick

 
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Status
Platform: PC
Genre: MMORPG
Beta: 2007
Release: 2008 / 2009
Status: In Planung

 

statistiken
  Quests: 0
  Gilden: 1
  Downloads: 0